Trening kolarski w domu i na siłowni

SIŁOWNIA KOLARZA

PASJA - TRENING -PROGRES

Rola treningu siłowego w karierze kolarza (również amatora) jest nie do przecenienia.

Dzięki treningowi siłowemu dysponujemy większą siłą ogólną. Mocne mięśnie trzymają korpus kolarza na rowerze w prawidłowej sylwetce. Słabe mięśnie mogą skutkować problemami z utrzymaniem właściwej sylwetki, a co za tym idzie problemami z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, problemami bólowymi w odcinku szyjnym, bólami głowy.

U osób nietrenujących po 30stym, 40stym roku życia następuje sukcesywna redukcja tkanki mięśniowej i jest to proces naturalny. Komórki mięśniowe ulegają destrukcji, a na ich miejsce nie urosną nowe. Dlatego ważne jest jak najszybsze podjęcie treningu siłowego w celu zahamowania tego niekorzystnego zjawiska. Wzrost masy mięśniowej polega na zwiększaniu masy poszczególnych komórek mięśniowych a nie zwiększaniu ich liczby (co nie następuje). Dlatego zbudowanie masy mięśniowej w późniejszym wieku z mniejszej ilości komórek jest trudniejsze, ale nie niemożliwe.

siłownia kolarza

Zalety treningu siłowego :
-wzrost poziomu testosteronu
-zwiększenie masy mięśniowej
-generowanie wyższej mocy na rowerze
-mineralizacja kości (zapobiega złamaniom podczas upadków )
-lepsza kontrola nad poziomem tłuszczu w organiźmie, który u amatora powinien
osyclować w okolicy 10%
-lepsze samopoczucie

W naszym treningu preferowane są ćwiczenia wielostawowe z wolnymi ciężarami i średnim obciążeniem.

Poniżej zestaw podstawowych ćwiczeń siłowych.

Trening kolarski na siłowni to doskonały sposób, żeby zadbać o kondycję fizyczną. Warto zauważyć, że wiele osób spędza większość dnia w pozycji siedzącej. Jadąc samochodem do pracy siedzimy, w biurze tak samo, a po powrocie do domu na rower również się wsiada – oznacza to, że kręgosłup jest bardzo obciążony, a odpowiedni trening pozwoli na wzmocnienie mięśni, które będą podtrzymywać kręgosłup.

 

Wiele osób stawia także na trening siłowy w domu i nie można się temu dziwić. Przede wszystkim nie generuje to konieczności podróży na siłownię, a także wydawania pieniędzy w tym celu. Można zaopatrzyć się w ławkę oraz sztangę i za ich pomocą wykonywać wszystkie potrzebne ćwiczenia. Ich ilość oraz rodzaj obciążenia powinien być jednak dobrze dobrany względem Twojego ciała, dlatego w tym celu zapraszamy do kontaktu z Cycling Academy. Dzięki temu trener udzieli wielu ciekawych wskazówek i dobierze zestaw ćwiczeń, który zadziała najbardziej efektywnie w Twoim przypadku.

 

Jeżeli masz jakieś pytania, nie krępuj się dzwonić lub pisać – chętnie odpowiemy i przygotujemy ofertę!

FORMULARZ KONTAKTOWY

logo-wh

 CYCLING ACADEMY
Grzegorz Kaźmierowski
Trener kolarstwa | Trener personalny | Dietetyk sportowy

ul. Kochanowskiego 17
63-000 Środa Wielkopolska
Tel. 502 512 250

e-mali: grzegorz@cyclingacademy.pl

© Copyright 2020 -CYCLING ACADEMY Grzegorz Kaźmierowski - All Rights Reserved | Realizacja DevDesign.pl

Trener Online