SZKOŁA KOLARSKA

STRETCHING KOLARZA

PASJA - TRENING -PROGRES

stretching-kolarza-rozciaganie-sporot

Bardzo ważnym elementem treningu każdego kolarza powinien być stretching. Rozciągnięte ciało pozwala cieszyć się swobodą ruchów na rowerze. Mięsień dobrze rozciągnięty jak również rozluźniony pracuje lepiej, generuje wyższą moc i nie ulega kontuzjom.

Pozycja na rowerze nie jest pozycją naturalną i zmusza nasze ciało do długotrwałego wytrzymywania w jednej pozycji podczas wielogodzinnych treningów, czy też maratonów. Utrzymywanie nierozciągniętego ciała z towarzyszącymi napięciami mięśniowymi może prowadzić do wielu kontuzji i problemów zdrowotnych, do których należą:

problemy z kręgosłupem, zwłaszcza z odcinkiem lędźwiowym i szyjnym problemy ze stawami, zwłaszcza kolanowymi problemy z przykurczami mięśni piersiowych.

 

Zalecam wykonywanie krótkiego , 10- minutowego stretchingu po każdym treningu , oraz jednego w tygodniu, dużego godzinnego treningu rozciągającego w dniu wolnym od treningu kolarskiego.

Wiele osób nie lubi się rozciągać. Jako przyczyny wskazują ból oraz nieprzyjemne odczucia rozciąganego mięśnia. Jednak metodą małych kroczków, systematycznego rozciągania możemy uzyskać bardzo zadowalające efekty i w ciągu kilku miesięcy uzyskać duży postęp.Wszyscy jesteśmy podobnie zbudowani i osiągnięcie dobrego rozciągnięcia, np. zrobienie szpagatu, jest w możliwościach każdego człowieka.

ZESTAW POTRENINGOWYCH ĆWICZEŃ ROZCIĄGAJĄCYCH

FORMULARZ KONTAKTOWY

logo-wh

 CYCLING ACADEMY
Grzegorz Kaźmierowski
Trener kolarstwa | Trener personalny | Dietetyk sportowy

ul. Kochanowskiego 17
63-000 Środa Wielkopolska
Tel. 502 512 250

e-mali: grzegorz@cyclingacademy.pl

© Copyright 2020 - CYCLING ACADEMY Grzegorz Kaźmierowski - All Rights Reserved | Realizacja DevDesign.pl

Trener Online