Suplementacja w sporcie. Part II – KOFEINA I TAURYNA

 

Kofeina  jest alkaloidem purynowym z grupy metyloamin. Naturalnie występuje w kawie, herbacie, owocach guarany, yerba mate oraz w innych roślinach.

Działanie kofeiny następuje poprzez pobudzanie ośrodkowego układu nerwowego:

-zwiększenie koncentracji

-poprawa siły, wytrzymałości

-poprawa nastroju

-zwiększenie termogeniki organizmu

-stymulowanie uwalniania tłuszczów

-przyśpieszenie skurczów serca

-wzrost ciśnienia krwi

-stymuluje wydzielanie adrenaliny

 

Jak stosować kofeinę?

Najlepiej przyjąć dawkę kofeiny (około 5mg/kg masy ciała) bezpośrednio przed treningiem. Większe dawki niż 6mg/kg masy ciała nie dosyć, że nie zwiększają efektów jej działania, to mogą powodować nasilone skutki uboczne.

Poziom kofeiny dość szybko podnosi się w organizmie i utrzymuje  przez kilka godzin.

 

 

 

 

 

FORMULARZ KONTAKTOWY

logo-wh

 CYCLING ACADEMY
Grzegorz Kaźmierowski
Trener kolarstwa | Trener personalny | Dietetyk sportowy

ul. Kochanowskiego 17
63-000 Środa Wielkopolska
Tel. 502 512 250

e-mali: grzegorz@cyclingacademy.pl

© Copyright 2020 - SHARK CYCLING ACADEMY Grzegorz Kaźmierowski - All Rights Reserved | Realizacja DevDesign.pl

Trener Online